Aktuellt

  • Viktig information!
    16 april 2020
    Vi har fått information om att många av våra elnätskunder fått en faktura från sitt elbolag där det saknas förbrukning på fakturan alt. så har det blivit debiterat efter preliminära värden.Vänligen kontakta elhandelsbolaget i första hand när det gäller frågor om den fakturan och hur de hanterar det. Vi skickar avläsningar till alla elbolag vid varje månadsskifte. Tyvärr blev detta försenat vid månadsskiftet mars-april p.g.a. tekniska problem.Har ni andra frågor och ärenden, är ni självklart välkomna att kontakta oss på Filipstad Energinät.
    Läs mer
  • Information om kundbesök
    23 mars 2020
    Vi värnar om våra kunder och medarbetare, så med anledning av Corona är vi just nu restriktiva med externa besök.Vi ber dej därför kontakta den du ska besöka vid Filipstad Energinät innan ert planerade besök.Du kan uträtta många av dina ärenden genom att ringa eller maila vår kundtjänst. Flyttärenden kan du även göra här via hemsidan.
    Läs mer
  • Byte av elmätare
    19 mars 2020
    I september 2018 tog regeringen beslut om krav på nya funktioner i elmätarna. För att leva upp till lagkravet innebär det att alla elnätsföretag i Sverige behöver byta ut sina elmätare innan år 2025. Arbetet kommer ske i flera etapper under kommande år.Vi påbörjar ett pilotprojekt under våren 2020, med att byta ut elmätarna på Storhöjden först , där ca 30 kunder berörs. Innan bytet kommer alla kunder bli kontaktade av vår personal.Vi kommer lägga ut mer info om aktuella mätarbyten här framöver.
    Läs mer
  • E-faktura - ett miljövänligt alternativ
    12 februari 2020
    Du vet väl om att du via din internetbank, kan anmäla att du vill ha din faktura som e-faktura? Med e-faktura i banken slipper du registrera ocr-nummer, belopp och övriga uppgifter.
    Läs mer
  • Oförändrade tariffer
    18 december 2019
    avseende 2020
    Läs mer
  • Öppettider
    18 december 2019
    Under jul och nyår
    Läs mer
  • Varför får jag två fakturor?
    28 februari 2019
    Du har två avtal, ett för elnät och ett för elhandel.
    Läs mer
  • Tariffhöjning fasta avgifter 2019
    13 december 2018
    Med anledning av höjda avgifter till regionnät, så höjer Filipstad Energinät AB de fasta avgifterna för våra kunder från och med 2019-01-01. De rörliga avgifterna är oförändrade.
    Läs mer
  • Första fakturan
    8 november 2018
    Inom kort kommer din första elnätsfaktura som avser förbrukningen under oktober månad, direkt från oss. Tidigare var det Göta Energi som fakturerade den avgiften på uppdrag av oss.Din elhandelsfaktura kommer som vanligt från din elleverantör.Om du vill få fakturan på annat sätt än i brevlådan, kan du kika på våra olika fakturaalternativ under fliken "För kunder".
    Läs mer
  • Ändrad tidplan gällande kundtjänst och fakturering
    20 september 2018
    På grund av omständigheter utanför vår kontroll, är vi dessvärre tvungna att flytta fram vårt övertagande av kundtjänst och fakturering till november månad, i stället för som tidigare meddelat under oktober. Vi beklagar detta!
    Läs mer
  • Vår nya hemsida!
    22 augusti 2018
    Välkommen till vår nya hemsida, www.filipstadenerginat.se. Här kan du läsa information om oss, lagar och regler, samt få en del nyttiga tips.
    Läs mer
  • Vi flyttar hem vår kundtjänst och fakturering
    21 augusti 2018
    Vi på Filipstads Energinät AB är ditt lokala elnätsföretag. För att kunna ge dig den bästa kundservicen och finnas lokalt flyttar vi hem vår kundtjänst och börjar fakturera dina nätavgifter från Filipstad med start i oktober.
    Läs mer

Filipstad Energinät AB, Box 150, 682 24 Filipstad

Besöksadress: Konsul Lundströms väg 4 Telefon: 0590‑613 62 E‑post: kundtjanst.energinat@filipstad.se