Vi på Filipstads Energinät AB är ditt lokala elnätsföretag. För att kunna ge dig den bästa kundservicen och finnas lokalt flyttar vi hem vår kundtjänst och börjar fakturera dina nätavgifter från Filipstad med start i oktober.
Idag finns vår kundtjänst hos Göta Energi AB i Göteborg. Från och med första oktober flyttar vi hem vår kundtjänst till Filipstad. Detta medför att vi på Filipstads Energinät AB kommer svara på dina kundfrågor gällande elnätet framöver.
Din elnätsfaktura får du idag från Göta Energi AB. I oktober kommer du få dina nätfakturor direkt från oss. Detta innebär inga prisförändringar utan enbart en lokal hantering av din faktura.
Göta Energi AB fortsätter som vanligt att fakturera din elförbrukning. Den enda skillnaden blir att elnätsavgiften flyttas till den faktura som du kommer få från oss.
Din elleverantör fortsätter att fakturera din elförbrukning precis som tidigare. Den enda skillnaden blir att din elnätsfaktura kommer från oss och inte från Göta Energi AB med start i oktober.
Har du idag autogiro via Göta Energi AB och vill fortsätta med det hos oss?
Då behöver du ansöka om autogiro via din internetbank. Sedan dras summan från ditt konto precis som idag.
Du som har e-faktura idag och vill fortsätta med det går in via din internetbank och bockar i att du vill ha e-faktura från Filipstad Energinät AB.
Vi vill slå ett slag för e-fakturan. Den underlättar för dig genom att du får fakturan direkt till din internetbank och du betalar på ett mycket enkelt och smidigt sätt. Dessutom är e-fakturan bra för miljön då du inte får någon pappersfaktura hem via posten.
Filipstad Energinät AB, Box 150, 682 24 Filipstad
Besöksadress: Konsul Lundströms väg 4 Telefon: 0590‑613 62 E‑post: kundtjanst.energinat@filipstad.se Organisationsnummer: 556517–4991